Här kommer du till vår KLUBBSHOP
FORSHEDA IF
1933 | Framtiden är blåvit

Om klubben

Den 31 Mars 1933 klockan åtta på kvällen, samlades en del idrottsintresserade på Ekstrands café för att dryfta frågan om bildandet av en idrottsförening i Forsheda. Under mötet diskuterades vidare om namnet skulle vara Forsheda Boll och Idrottsförening eller Forsheda Idrottsförening och det blev det senare. Så började historien om Forsheda IF.

Vi är idag omkring 35 ledare och har 12 aktiva lag i föreningen, från ålder 4 och uppåt.

Vi är en ideell förening där alla är välkomna och alla som betalt sin medlemsavgift ska få spela. Att vara en ideell förening innebär att våra ledare i klubben gör detta utan betalning. För att detta ska fungera är det önskvärt att föräldrarna till spelarna försöker hjälpa till i den mån dom kan och har möjlighet. Det kan handla om att stå i kiosken ibland, hjälpa till att köra barnen till och från matcher eller liknande.

Alla typer av sponsringar är välkommet, stora som små.

Vår målsättning är att alla medlemmar ska känna gemenskap och uppleva glädjen i vår verksamhet och få en plats att kunna vara sig själv.

Vi har nolltolerans när det gäller all form av kränkningar, våld, rasism och droger vid alla våra aktivitetstillfällen.

Alla våra ledare lämnar in ett utdrag från belastningsregistret. Detta är för att skydda våra barn och ungdomar i föreningen och på ett enkelt sätt minska risken att ”obehöriga” kommer i kontakt med barnen och ungdomarna.

Följ oss på facebook!
Förbund